reklama

Aj študenti môžu začať reformu ...

325 tisíc študentov zo všetkých vysokých škôl, univerzít a privátnych VŠ v Rakúsku sa pokúša ovplyvniť veci verejné. Študenti sa v dňoch od 19.- 21. mája 2015 zúčastnili volieb a volili si študentské strany a svojich kandidátov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Študenti na rakúskych vysokých školách sa od 19. až 21. mája zúčastnili študentských volieb. Volili si zastúpenie za jednotlivé študijné odbory, fakulty, vysoké školy, regióny a zástupcov na národnú úroveň. Tohtoročných volieb sa spolu zúčastnilo 325 tisíc študentov zo všetkých vysokých škôl, univerzít a aj privátnych VŠ v Rakúsku. Prihlásený študent sa automaticky stáva členom politického združenia vysokých škôl a má právo voliť. Toto právo majú aj študenti z iných krajín študujúci na rakúskych vysokých školách. Viac na http://wahl.oeh.ac.at/ 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Som Slovenka a študujem Politológiu na Viedenskej univerzite . Vždy som sa zaujímala o politické dianie a o to, akú majú mladí ľudia možnosť podieľať sa na politickom živote.

 Môžu študenti presadzovať svoje záujmy a potreby? Výhodu oproti Slovensku vidím v dokonalejšej a aktívnejšej federatívnej štruktúre štátu a aj v organizácii školstva.

Priamo som sa zúčastnila volieb na Viedenskej Univerzite a bola som aj členka volebnej komisie. Ako študentku Politológie ma táto možnosť zaujala. V deň volieb som sa ponáhľala do starej auly na Univerzite. Pri príchode sme dostali oficiálne poverenie od predsedu volebnej komisie a lístok s číslom pridelenej podkomisie pre fakultu a študijný odbor. Už od 8:30 sme čakali, kým sa všetky komisie zosúladia a vytvoria volebnú komisiu pozostávajúcu z troch členov. Presne o 10 hodine sme otvárali volebnú miestnosť. Volebné lístky boli rozdelené na tri zastupiteľské úrovne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Úroveň celonárodná s priamou voľbou, zastúpene vysokej školy a zastúpenie študijného odboru. Priamou voľbou sa dalo voliť jedine na národnej úrovni. Niektoré zo študentských strán boli prepojené s politickou stranou podľa zamerania strany. Časť kandidátov sú zároveň členovia mládežníckych politických strán, no viacerí z nich boli úplne nezávislí.

 Predvolebná kampaň bola zahájená ďaleko predtým a bolo veľmi ťažké rozhodnúť sa medzi nimi, nakoľko všetky študentské strany mali výborne pripravený program. Zaujímavé nápady a rôzne vylepšenia, či konkrétne požiadavky sa týkali bývania, voľného času, štruktúry samotného štúdia, spôsobu vedenia seminárov, financovania a iných študentských potrieb.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hneď ako sme od 10:00 otvorili volebnú miestnosť, približne 20 študentov nedočkavo čakalo pred volebnou miestnosťou s pripravenými študentskými preukazmi. Všetky nariadenia na dodržiavanie správnosti a korektnosti volieb sme museli najprv overiť a bod po bode. K voľbám sme dostali približne 20 stranovú metodiku a všetci sme absolvovali aj potrebnú inštruktáž. Začalo prichádzať mnoho ľudí a ja som bola šťastná, že toľko voličov má záujem. Len vlastnou aktivitou môžeme niečo ovplyvniť alebo zmeniť!

Každý krok volebnej komisie, pauzy, prípadné pochybnosti sa protokolovali a zapisovali do formulára. Musím povedať, že z celých volieb som cítila pozitívnu energiu a tešila som sa, že som mala možnosť byť členkou. Po hodinách sedenia v komisii som odchádzala spokojná domov aj keď sme za účasť a prácu sme dostali len žemle, ktoré aj tak nemôžem, pretože jem bezlepkovo. Tak som srkala vodu.:)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Moja ďalšia činnosť v komisii bola v posledný volebný deň, keď sme do 15 hodiny sedeli opäť ako členovia komisie a od 15 hodiny sa začalo úmorné sčítavanie hlasov. Trvalo do 23:00.

Dodržiavali sme všetky prísne opatrenia pri sčítaní hlasov. Všetci členovia komisie sa jednohlasne museli zhodnúť na tom, či hlas je platný alebo neplatný a môže sa započítať. V niektorých prípadoch sme sa dohadovali o platnosti jedného hlasu minimálne hodinu.

Celý priebeh volieb bol perfektne zorganizovaný. Zaujímavé je, že na Slovensku, kde som skončila strednú školu som o takýchto voľbách nikdy nepočula. Majú na Slovensku študenti stredných a vysokých škôl podobnú možnosť vyjadriť sa a prezentovať svoje názory a potreby? Ak názor študentov a školopovinných nikoho nezaujíma, tak potom sa čudujeme slabej účasti na voľbách s kopou nerozhodných mladých ľudí. Každý sa len sťažuje, že jeho hlas nie je vypočutý ale nenaučili sme mladých politicky rozmýšľať. Možno keby sme ich viac viedli k záujmu o veci verejné vyzerala by naša krajina inak. Som o tom presvedčená. Začneme?

Henrieta Hajnali

Henrieta Hajnali

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

„Keď Pytagoras objavil svoju poučku, obetoval sto volov. Od tých čias sa všetci volovia chvejú, keď sa objaví nová pravda.“ Desmond Tutu Zoznam autorových rubrík:  Medzi Rakúskom a SlovenskomSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu